- Snelheidslimiet op de Autobahn al ingevoerd?by info@autoblog.nl (Autoblog) on 8 juni 2026 at 17:03
Wij hier bij Autoblog krijgen nog weleens het verwijt dat we er niet voor terugdeinzen om stevig te polariseren, maar de ‘andere kant’ kan er ook wat van hoor. Neem nou Greenpeace in Duitsland. Die plegen zelfs vandalisme aan door de belastingbetaler gefinancierde staatseigendommen om hun punt duidelijk te maken…
- Kies maar. Een oude of een nieuwe BMW M5 voor hetzelfde geldby info@autoblog.nl (Autoblog) on 8 juni 2026 at 15:57
Volgens ons is het geen moeilijke keuze. Maar wat zou jij doen?
- Politie pakt karma op M3-rijder bij Limburgs BMW-evenementby info@autoblog.nl (Autoblog) on 8 juni 2026 at 15:03
“Heel hopeloos dat hier wordt gecontroleerd”, “Een burnout doen lijkt me niet zo gevaarlijk” en “Triest dat jullie dit als prioriteit zien.” Dit is een greep uit de reacties onder de berichten van de Verkeerspolitie Limburg nadat ze vorig jaar stonden te controleren bij de BMW-meeting Bimmerfest in Venray. Gisteren vond de 2026-editie van het evenement plaats. De politie was er weer, en helaas kregen ze hun gelijk.
- Heeft de FIA een rekenfout gemaakt? F1-uitslag Monaco kan nog compleet op de schopby info@autoblog.nl (Autoblog) on 8 juni 2026 at 15:03
De vlag is al even gevallen in het prinsdom, maar de definitieve uitslag van de Grand Prix van Monaco 2026 ligt nog lang niet vast. Een groot aantal straffen wegens te hard rijden in de pitstraat zorgt voor veel tumult in de paddock. Meerdere teams pikken de tijdstraffen niet en stappen naar de rechter.
- Dit is hoe ver de nieuwste EV’s ECHT komen in 2026by info@autoblog.nl (Autoblog) on 8 juni 2026 at 15:03
Als je écht wil weten hoe ver een elektrische auto komt in de praktijk, dan moet je in Noorwegen zijn. Twee keer per jaar organiseert de Noorse autoclub NAF (Norges Automobil-Forbund) een groot onderzoek genaamd El Prix. De resultaten van de zomertest 2026 zijn kortgeleden bekendgemaakt. Laten we eens kijken wat ons opvalt.
- Officieel: de Peugeot e-208 GTI is klaar voor productie!by info@autoblog.nl (Autoblog) on 8 juni 2026 at 15:03
De GTi-badge van Peugeot is terug! Precies een jaar nadat Peugeot op Le Mans de autowereld lekker maakte met een conceptversie , trekken de Fransen nu op exact diezelfde heilige grond het doek van de definitieve, productierijpe Peugeot e-208 GTi.
- Snelheidsduivel op de A2 wordt met dubbele cijfers geklokt en raakt AMG kwijtby info@autoblog.nl (Autoblog) on 8 juni 2026 at 15:02
Sommigen kunnen het echt niet laten, het blijft natuurlijk lekker om hard te rijden. Waar dat kan uiteraard. Je zou denken dat je dan Duitsland kiest, maar deze Mercedes-rijder koos de A2. En dat heeft hij geweten.
- De vreemdste VW Golf ooit kost bijna evenveel op Marktplaats als een nieuwe Poloby info@autoblog.nl (Autoblog) on 8 juni 2026 at 15:00
De Volkswagen Golf hebben we in de afgelopen vijftig jaar in heel veel verschillende uitvoeringen gezien. De een paste wat beter bij het recept – zoals de GTI of Variant – dan de ander. Een trend die niet is blijven hangen, is die waar de Volkswagen Golf Country in dook: een gigantisch verhoogde hatchback met offroad-aspiraties. Da’s wel wat anders dan een futloze crossover toch?
- Alpine A390: sportwagenmerk of crossovermerk? #testby info@autoblog.nl (Autoblog) on 8 juni 2026 at 14:00
Alpine staat op een kruispunt. Het merk dat we kennen van de lichte, speelse A110 komt nu met iets totaal anders: de volledig elektrische A390. Een sportieve fastback met vijf deuren, ruimte voor het gezin én de ambitie om het Alpine-DNA mee te nemen naar het elektrische tijdperk. Maar lukt dat ook? De A390 staat op het AmpR Medium-platform van Renault en krijgt een accupakket van 89 kWh. In deze GT-uitvoering levert hij 400 pk en 661 Nm, goed voor een sprint naar de 100 km/u in 4,8 seconden. Er komt ook een krachtigere GTS-versie met 470 pk. Technisch doet Alpine iets bijzonders. De A390 heeft niet één, maar twee elektromotoren op de achteras. Daarmee kan de auto actief spelen met het koppel per achterwiel om de auto scherper de bocht in te sturen. Op papier klinkt dat als een recept voor een speelse rijdersauto. Is dat ook zo in de praktijk? Check de rijtest video met de Alpine A390 om Wouters oordeel te horen.
- Je raadt nooit wat de VVD-verkeersminister privé rijdtby info@autoblog.nl (Autoblog) on 8 juni 2026 at 12:51
Minister Karremans is verantwoordelijk voor het verkeer en de VVD is van oudsher de autopartij. Dus wat rijdt zo’n minister dan zelf eigenlijk? Dat vroegen Wouter en Meindert hem in de Nationale Autoshow.
- Vergeet GTA en Forza: meest asociale taxigame uit je jeugd is officieel terug!by info@autoblog.nl (Autoblog) on 8 juni 2026 at 11:20
Voordat iedereen elkaar kapot maakte in GTA Online, had je gewoon Crazy Taxi. Zo’n game waarin je klanten vervoerde alsof je betaald werd per bijna-aanrijding. SEGA heeft nu eindelijk de nieuwe Crazy Taxi onthuld en die krijgt een opvallend moderne aanpak.
- Waarom Max Verstappen baalt van de ‘beste verbrandingsmotor’ op de gridby info@autoblog.nl (Autoblog) on 8 juni 2026 at 11:02
Raar maar waar: de autosportfederatie FIA heeft aan alle Formule 1-teams en motorleveranciers bevestigd dat debutant Red Bull Powertrains op dit moment de allerbeste verbrandingsmotor van de grid heeft. Hoewel de FIA naar verwachting de officiële cijfers deze week pas toelicht, klapte niemand minder dan Lewis Hamilton na de Grand Prix van Monaco al uit de school over de uitslag.
- Nissan roept meer dan 250.000 auto’s terug wegens brandgevaarby info@autoblog.nl (Autoblog) on 8 juni 2026 at 10:00
Je kent het wel. Autofabrikanten besteden jarenlang miljoenen aan ontwikkeling, crashtests en kwaliteitscontroles. Vervolgens is er dan zo’n stukje techniek dat vooral niet moet bewegen toch te kunnen bewegen. Dat is ongeveer de situatie waarin Nissan zich nu bevindt. Het merk roept daarom wereldwijd meer dan een kwart miljoen Qashqai’s terug, omdat een brandstofleiding zich iets te vrij voelt onder de motorkap.
- Kromme velgen in 3, 2, 1 ..by info@autoblog.nl (Autoblog) on 8 juni 2026 at 09:29
Volgende keer beter.
- Luchtfilter AMG One kost meer dan een Clioby info@autoblog.nl (Autoblog) on 8 juni 2026 at 08:31
Een Mercedes-AMG One kopen is voor de meeste mensen ongeveer net zo realistisch als een vakantiehuis op Mars. Je voelt hem natuurlijk al aankomen, maar toch blijkt de aanschafprijs niet eens het meest schokkende onderdeel van deze hypercar te zijn. Want wie dacht dat de rekening wel mee zou vallen, think again.
- Welke nieuwe BMW staat er in deze mysterieuze box?by info@autoblog.nl (Autoblog) on 8 juni 2026 at 08:30
Komend weekend is het zover: het WK… eh… de 24 Uur van Le Mans barst los. Autoblog-lezer Jasper was het afgelopen weekend al aanwezig op Le Mans en spotte daar een interessante box van BMW.
- NASA geeft 220 miljoen dollar uit aan elektrische offroaderby info@autoblog.nl (Autoblog) on 8 juni 2026 at 07:05
Het bouwen van een auto die alle Nederlandse drempels kan overleven is al lastig genoeg. Maar stel je eens voor dat je een voertuig moet ontwerpen voor een plek zonder wegen, zonder lucht en met stof dat zich gedraagt als schuurpapier. Toch is dat precies de opdracht die NASA heeft uitgedeeld aan twee bedrijven. Er staat bijna 400 miljoen euro op het spel en de winnaar mag straks astronauten rondrijden op de maan. Geen druk verder.
- Geld over? Zet deze Chiron-motor in je woonkamerby info@autoblog.nl (Autoblog) on 8 juni 2026 at 06:21
Ik denk dat iedere autoliefhebber wel eens heeft nagedacht over wat hij zou doen als je een geldboom achter in de tuin zou hebben staan. Een garage vol Ferrari’s bijvoorbeeld? Of misschien een Bugatti Chiron? Maar wat als je wel een Chiron-motor kunt kopen, alleen niet de rest van de auto? Klinkt in principe al gelijk als een slechte deal toch? Toch zijn er verzamelaars die hier al jaren op wachten. En uiteraard brengen wij goed nieuws, want precies dat kan je nu kopen.
- GP van Monaco 2026 was een complete CHAOS!by info@autoblog.nl (Autoblog) on 7 juni 2026 at 18:02
De jaarlijkse miljardairsparade in de haven van Monte Carlo zit er weer op. Omdat je niet de hele race hebt willen kijken, neem ik je graag mee in de momenten die je hebt gemist zodat je kunt meepraten over de F1-race bij het koffiezetapparaat.
- Heiligschennis? Ford overweegt elektrische ST met Alpine-genenby info@autoblog.nl (Autoblog) on 7 juni 2026 at 16:34
Fijn nieuws uit de smulhoek van Ford. Nadat het merk verraste met de aankondiging dat de Fiesta in 2028 terugkeert, volgt nu de absolute kers op de taart. Volgens Ford-topman Christian Weingartner kan het niet anders dan dat er een snelle ST- of zelfs RS-versie komt,



















